Pages

Rabu, Jun 06, 2012

Ujian Allah..

Assalamualaikum..

Syukur Bumi Puncak Alam di timpa hujan akhirnya setelah beberapa minggu gersang.. Sorry,lama tak update.. Err.. Last update was on 20 of May.. Harini dah 6 Jun.. Agak lamala jugak tu kan..

Banyak sgt kerja.. Masa cuti gawai (UiTM shj yg ada cuti ni) seminggu tu pun tak dapt menikmati cuti sebab naek cuti 4 Jun,ada 3 assignment kena hantar.. Mmgla tersgt disaster hidup aku seminggu tu.. Tak sempat nk bwk Ibu pergi jalan2.. Hajat nak bawak Ibu pergi Air Terjun Gunug Lumut tak tercapai lagi sampai hari ni..

Tinggal lagi 3 minggu utk sesi kuliah sebelum kitorg menghadap final exam.. Dgn jadual exam yg sgt disaster.. Tak terkata masa first time tgk jadual final.. Sila pergi ke blog si Sleypo dgn tajuk entrynya 'a killing semester 4 exam schedule' utk melihat-lihat jadual kitorg yg aku label mcm haram itu.. It was really under my prediction.. Masa jadual akademik tibe2 bertukar dgn cuti yg bertambah,exam week yg disingkatkan and cuti study week yg juga di pendekkan aku dh ckp I was afraid of the final exam schedule.. Takut ada paper yg bertindih, dan masin mulut aku,memang betul ada.. Memang tak terkatala jadinye..

Dan ujian Allah bertambah lagi bila something happen and membuatkan kami sekelas stress.. Takut,cuak.. Perasaan tu berbaur.. Menjadikan aku rasa nk marah.. Tapi the point is tak tau nak marah siapa.. Sebab,kitorg tak tau siapa yang bersalah,siapa puncanya dan apa sebabnya dia lakukan sesuatu yg tak sepatutnya dia lakukan.. Dan ini menjadikan aku semakin marah dan saket hati.. Please,kalau kau rasa kau dah terkantoi,kau susah tak payah nak drag org laen.. Mungkin kau rasa kau libatkan seorg shj,tapi kami.. Seorg kawan kami yg di timpa masalah,kami semua akan rasa apa yg dia rasa.. Dan kami tak akan biarkan dia seorg shj yg di timpa masalah itu sbb itu melibatkan semua.. Bukan dia seorg yg terima,kitorg semua dpt benda yg sama.. Kalau kau nak drag org,knp ko tak drag je budak2 kelas ko? Sbb budak kls ko pun dpt jugakkan.. Seriously aku rasa kau sangat Bodoh.. Maaf yehh kalau terasa..

Ohh.. Jgn tertipu dgn lokasi itu.. rekaan semata.. Masih di Malaysia.. Wink*

Waasalam..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan