Pages

Jumaat, Februari 03, 2012

Jangan Ganggu LenaKu (Review)

Hello there.. Sorry lama tak update.. Tak busy mana pun.. Just tak rasa nak menaip.. Oh ye.. Ni novel yang aku baca semalam..

For me.. This novel is AWESOME!! Bila aku baca novel ni.. Aku bermain dengan emosi aku sendiri.. Sedeh,geram,benci,saket hati,terharu.. Semua tu bercampur-baur..

What is this novel all about??

Well,novel mengisahkan tentang seorang isteri yang tak dianggap.. Hahaha.. Asfahul berkahwin dgn Atira ats dasar amanat arwah ayah Atira.. Atira seorang gadis polos dan lurus.. Terperangkap dgn kisah silam yang menyayat hati sehingga menjadikan dia seorang gadis yang seolah-olah sindrome.. Di bawa ke rumah mereka di bandar.. Dan di situlah bermula penderitaan Atira sebagai seorang isteri apabila si Suami langsung tidak menyentuh diri,malahan sering membawa pulang kekasih hati semasa belajar di UK.. Lebih parah apabila kekasih Si suami melakukan penderaan mental terhadap Atira sehingga menjadikan Atira trauma.. Atira larut dalam dunia mimpi menemui seseorang yang menyerupai suaminya.. tetapi penuh kasih sayang.. Novel ni penuh dgn suara hati sang isteri yang sayu,merayu secebis kasih sayang seorang suami.. suara-suara teriakan batin seorang isteri yang menderita jiwanya.. It was really tragic.. But,it was really fantastic.. Sebab? Haiza Najwa berjaya membawa para pembacanya utk bersama-sama menyusuri jiwa seorang Atira yang terseksa mental dan fizikalnya.. Rawan hati seorang isteri yang tidak di pedulikan kehadirannya dan kisah hati sang isteri yang menyaksikan kecurangan seorang suami di hadapan matanya sendiri dan lebih dahsyat lagi.. Di rumah yang mereka diami bersama..

Novel ni menyelitkan unsur-unsur mistik like dunia dari dimensi laen.. Lebih kurang mcm novel dia yang Ilusi Hati yg psl telepati tu.. Tapi yg ini bukan telepati.. Ia melibatkan alam laen.. Seronok.. Sebab lately ni aku dah mula bosan dengan novel yang asyik memaparkan isu yg sama.. Kawen paksa.. Adoii.. Aku dh x larat nk baca novel2 yg bertema kawen paksa ni.. Sirius JEMU!!

Seterusnya... Err.. Sila baca sendiri.. Muahaha.. Tak thrill la kalau aku cerita semua kan..
Back to this.. Apa lagi aku nk cerita psl novel ni? Tu jela kot.. Apa yang berlaku Terhadap Atira,Asfahul n kekasih Asfahul tu? Siapa yang Atira jumpa dalam mimpi dia tu? Semua terjawab dalam novel ni.. Korang bacala ea.. memang takkan menyesal.. Haiza Najwa sentiasa memberi kelainan dalam setiap karyanya dan kelainan itu tidak pernah mengecewakan.. Bermula dengan novel dendam seorg ibu tiri,kemudian kisah seribu satu malam mengekalkan kesucian seorang pelacur,cinta abadi seorang yang dinoda,cinta telepati,dendam seorang isteri terhadap suami and this is the sixth.. All of this is AWESOME..

Yeap,aku minat dia.. But,take note that aku juga peminat tegar Aisya Sofea as I have all her 12 novel.. And this writer is second writer yang aku minat gila2.. Huhuhu.. Okelah,penat dah menaip.. Esok,the 3 stooges will go to Gunung Lumut.. Kalau sempat nanti aku update.. Kalau tak sempat korang baca kt blog Azura jela kalau ada.. Hehehe.. Still working on someone blog.. Tak taula bila boleh siap.. Huhuhu.. Okela,adios.. Wassalam..

2 ulasan:

  1. Ini Nur Safwanah Ramlie ker. I like the review[ mestila like psl you kate you minat akak muhahaha) thanx again for the compliment. Hilang rase jerih menulis.

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam