Pages

Selasa, Julai 26, 2011

MARDI Kluang.. Lawatan Sambil Makan..

Assalamualaikm...

Hallu! Hallu!! I'm getting better! Dah boley makan nasi.. Heeee.. Thanks fot those yg tolong mendoakan diriku ini.. >.< Ngeh9..

Sepatutnya entry ni di buat semalam.. But,disebabkan Me kepenatan yg amat sgt,lps Maghrib terus tidur.. Hehehe.. Plus,kemalasan nak mengedit gambar2 ini kadinya di tangguhkan ke hari ini..


This is where I'm going yesterday.. (Betul ke ayat aku nihh?) Semalam,kami.. Aku,Anis n Zura.. The 3 stooges (Hahaha..) Membuat lawatan sambil makan ke MARDI Kluang.. Ehehe.. Ekceli bukan lawatan,aku dgn Anis teman Zura jumpa Supervisor dia dekat MARDI nihh.. Zura kan buat LI dekat sini.. Dia nk pulang buku,sooo.. Kami,rakan2nya yg setia,temanla dia ke sini.. Ehehehe..


Mengisi masa sementara Zura jumpa SP dia.. Hehe..

Afterwards then.. Rezeki dtg bergolek.. SP Zura murah hati nak bagi kitorang makan derian.. Derian MARDI tau.. Susah nak dpt.. Kuning semacam.. Tapi.. Aku tak boley makan.. Hanya mampu melihat Anis dgn Zura mkn sbb aku belum boley mkn benda yang boleh menyebabkan badan panas.. Ngeeeee~~~

Durian MARDI nihh.. Kulit dia nipis,isi tebal n Biji kecit.. Kira Durian berkualitila nihh (memandai jerkk aku nihh..) Aku rasa sikir jerkk.. Cubit sikit isi yg Zura makan.. Buat rasa2.. Tak nak kempunan.. Bhahahaha..

Tgk kulit dia.. Nipis kan?


Then,SP Zura bwk kitorang melawat Ladang Citrus a.k.a Ladang Limau.. Huhuhu.. Besarrrrr Punnnnyyyyyaaaaa ladang dia.. Ada mcm2 jenis limau.. Bentuk pun ada yg pelik.. Tak dpt nk snap gambar banyak2 sbb panas then bila amik gambar,gambarnye jadi gelap.. Huhuhu.. Ada 1 pokok tu,1 pokok ada 2 daun.. Belah bawah daun dia bentuk laen,belah atas bentuk dia laen.. Unik!

Dapat limau free.. Ehehehe.. 7 biji kesemuanya (mcm dragon balls pulak.. Hehehe..) Sedap tau limau nihh.. Huhuhu..

Limau bali lonjong.. First time aku jumpa.. Hahaha.. Jakun betul masa jumpa limau nihh..

Then,dah puas merayau dkt Ladang Limau,Zura ajak pergi Ladang Belimbing,sbb nk jumpa kawan2 dia kt situ.. Kitorang ikut je.. Lps tu,go back to Bandar Tenggara.. Aku drive.. Makan time sbb masing kelaparan..

As usual.. Kitorang kalau bab nak tetapkan tempat makan memang susah.. Memula ingt nak makan dkt Restoran Gelas Besar kt Anggerik tuhh.. Tp Belum bukak pulak..Hampeh!! Lps 2,3 kali round and selepas melihat Warung RFC (Warung tepi jalan yg jual ayam goreng yg sedap Zura kata..) di dapati tutup.. Kami ke KFC.. Bhahaha.. Nak makan pun susah.. Lps makan terus balekla.. Dgn janji before puasa lepaking dekat Gelas Besar.. Heeee...

Hah! Ni apa benda pulak nihh??

Hehehe.. This is GPS Gadget.. Ekceli,GPS ni ada dkt kereta Exora.. But,hari tu,masa aku lenjan Exora tuhh,aku tgk GPS ni boss dah sumbat dalam laci.. Maksudnya tak gunala tu kan.. Then,hari Ahad kelmarin,aku kenen2 dekat Boss.. Buat muka ala Puss The Cat.. Buat muka seposen.. Ehehehe.. I get it!! Boss kta 'Amikla letak dkt Kenari.. ' Yeayy!! Hahaha.. Lps ni,harap2 takla sesat lg dekat Puncak Alam nun.. Ahaks!! Boss tak guna sbb dia dah expert kot jalan2 dekat Malaysia nihh.. Bhahaha..

Okeyla,aku dah penat.. Nak tidur.. Until then.. Wassalam.. =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan