Pages

Sabtu, Julai 09, 2011

Keliru dan Confuse.. (+_+)

Assalamualaikum..

Err.. Tangguh dulu entry kawen-kawen tuhh.. Sorry,sorry..

Pernah tak korang rasa begini?
For sure pernah kan? At least sekali dalam hidup.. Well,kenapa aku bangkitkan isu keliru nih? Sebab... Sebab... Sebab... (+_+)"""

Tadi,masa aku pergi isi minyak dekat bengkel motor nun dekat kolam ikan Sibol tuhh (Sapa2 yg duduk sibol taula.. ) Mak cik ni memang dah kenal aku kot sebab anak dia kenal aku.. Anak dia tererr kot,aku letak nama je dekat FB dia dah boleh detect tu aku.. Padahal aku jumpa dia masa aku Darjah 6 and dia Darjah 4 kot.. Tak ingat dah.. Bukan kenal sgt,cuma sesekali berselisih time jalan-jalan kat area sekolah tuhh.. Huhuhu..

Makcik tu tny aku,naek cuti bila,aku ckp bln 9.. Dia tny lagi,amik course ape,aku ckp Penguruan sistem pejabat.. Dia tny lg,dekat mana,aku jwb dekat Puncak Alam,UiTM.. Kerja nanti boleh jadi apa eak,makcik tu tny lg,aku ckp kerja2 bahagian admin ke secretary gitula.. Makcik tu angguk.. Lps tu dia tny,biasa yg bagus kalau lps SPM amik apa eak? mohon STPM ke mohon U? Aku tersengih sekejap.. Kalau tny aku of coursela aku amik STPM sbb aku budak STPM.. Then,aku ckp,kalau keputusan SPM bagus,dpt offer U,masuk jela U.. Tapi kalau keputusan cukup makan,amik STPM as a second chance.. Sbb STPM ni senang skit laluannya.. Yg penting subject wajib lulus tuhh.. Pointer kena jaga,tp subjeknya tak banyakla,cuma ada 4 jerr.. tu yg ringan sikit.. Mcm tulahh lebih kurang aku balas.. Makcik tu angguk2 kepala.. Lps tu ckp,makcik ni bukan apa,sbb ank cik tu pekse dah dekat kan,tgh fikir nak bg dia masuk mana,nak bagi masuk matriks,org kta susah masuk matriks,takut kena tendang.. Mana boleh kena tendang,kita dah bayar ribu2kan... Dan aku hanya mampu tersenyum.. Then,aku start motor,gerak ke tujuan sebenar aku Marrybrown.. Bhahahaha..

Makcik ni keliru rupanya.. Anaknya periksa pun belum tp dia dah pening kepala dulu.. Keputusan anak tu pun tak tentu hala lagi.. Huhuhu.. Aku bukan nak mengutuk okey,pada aku yg sepatutnya fikir bukan makcik tuhh,tp budak tu kot.. Kalau dah rezeki anak dekat Matriks takkanla nak disekat dan di sukat rezeki anak tuhh.. Adoi! Setiap apa yg berlaku telah ditentukan kan..

Cuma bila anak tu dlm keadaan begini.. ibu bapa boleh
bagi nasihat kan.. mana yg terbaek..
Nasihat shj,keputusan terletak di tgn anak2..



Tapi kalau anaknya konpius sampai begini..
Murung tak tentu hala.. Melalak sehari semalam bagai..
Bengkak2 mata.. (err.. agak melampau kot.. )



Dan smpai ke tahap begini.. Haruslah di hantar ke
Tanjung Rambutan... (eh,silap.. bukan,bukan.. )



Suruhlah anak tu mengadu pada Yang Esa.. Istikharah..
Itu yg terbaek..
Manusia ni apa sekalipun..
Fitrahnya tetap kembali pada Allah kan..


p/s:dah baca blog Makan Dalam? agak2 kalau aku sarkastik mcm blogger tu boleh tak?? Kira2 mcm blogger tak ada perasaan.. Maen tulis jerkk.. Layak tak aku? Bhahahaha...

Wassalam... (^_^)

2 ulasan: