Pages

Ahad, Julai 31, 2011

It's Coming Back.. (^_^)

Assalamualaikum..

1 Ramadhan 1432 Hijrah.

Hai.. First day of Ramadhan today? Selamat Menjalani Ibadah Puasa.. Ada sapa2 yg tak puasa tak?? Ngeeee~~~ Kalau ada pun mestilah mempunyai alasan yang menghalang mereka dr berpuasa.. Ye tak? Ehehehe..

Well,bila sebut pasal puasa,org mesti ingat raya jugak.. And aku percaya,sekarang ni mesti dah ada yang sibuk mengecat rumah,beli kaen langsir,kaen baju raya and etc.. Dan aku percaya,dekat pusat2 membeli belah mesti dah ada yg memutarkan lagu raya.. Tak percaya? Cuba try pergi Plaza Alam Sentral.. Sbb tahun lps,masa first day puasa,aku pergi sana,diorang dh bukak lagu raya.. Tersangatla hampehnya..

Iklan Courts Maut tu lagila tak payah ckp.. Jualan Megasale Raya,dari bulan 6 lagi dah ada kalau tak salah aku.. Sengal! Bukanlah tak boleh nak buat semua,tapi agak2la.. Paling awal pun,pertengahan puasa baru cantek.. Ini,puasa baru sehari dah sibuk nk raya.. Cuba tgk iklan Yusuf Taiyoob tuhh.. Seminggu sebelum puasa baru dia keluar.. Mcm tu baru betol..

Daripada siar lagu raya dekat Mall2 sekaliannya tu,apa kta siar lagu bulan Puasa.. Bukan tak ada,banyak kot.. Biar org2 Islam yg tgh sakan bershopping sampai tak ingat puasa tu sedar sikit.. Bulan puasa ni bulan beribadah,bukan bulan nk shopping sakan.. Hadoii!!!

Eleh,aku shopping2 pun aku puasa jugaklahh..!!

Yaa,aku tau korang puasa jugak walaupun shopping sakan.. Tapi beringatlah.. Puasa bulan beribadah.. Belanja tu ala kadar sudah.. Daripada korang shopping sakan tu,kan ke elok kalau korang duduk rumah,baca Al-Quran,atau setidak-tidaknya berzikir.. Dpt jugak pahala..

Masa shopping tu aku bezikirlahh!!

Erkk.. Bhahahaha.. Agak2lah kalau nak menipu pun.. Kau ingat aku ni budak umur 2 tahun? Kalau dah kepala tu asek ingat segala benda yg nak dibeli,langsir,baju n bla,bla,bla.. Kuih raya la,apelahh.. Ingat ke dgn zikir segala bagai tuhh.. Aku berani potong kuku korang takkan ingat punya..

Hurmm.. Whatever it is,semuanya terpulang pada diri masing2.. For me,bulan puasa is the most happy month.. Sbb aku suka tgk org ramai pergi terawih.. Masa nilah nak tgk Masjid2 penuh dgn manusia.. Kalau tak,hampeh.. Seketul dua je manusia yg ada dekat Masjid tu.. Dan pPautanuasa tahun ni,aku buat segala benda yg aku tak dapat buat masa puasa tahun lps.. Aku nak pergi terawih dgn mama,aku nk pasang pelita,nak tolong mama buat buka puasa n banyak lagi.. Maen mercun.. Ehehehe.. Dan aku harap,Puasa tahun ni memberi kesudahan yang baek kepada seluruh umat Islam.. Amin..

Here we go.. Salah satu lagu bulan puasa yg ada.. Kalau nk lagi,cari dekat Youtube.. Banyak kot kat situ.. Enjoy this song.. Kemuliaan Ramadhan-In-Team n UNIC.. Wassalam..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan