Pages

Rabu, Julai 06, 2011

Blog,Blog,Blog.....

Assalamualaikum.. Salam Sejahtera.. Salam 1 Malaysia..

Last entry was on 25 June 2011 and today is 6 July 2011.. Agak lama menyepikan diri.. Sebab Busy yg amat.. Ingat nak buat entry masa hari Ahad lepas tapi tak berkesempatan sebab aku telah di kidnapped oleh Kakak aku ke Bandar Putra.. Huhuhu..

Last 2 weeks aku ada blogwalking dekat 2 blog yang aku sgt menarik.. Well,aku bukan nak promosi blog diorang,but cuma nak share cz aku rasa blog mereka memberi pengajaran..

First blog is
Makan Dalam
Awas Jangan Sampai Sakit Hati


Second blog is
!Soutul Mujahid
Suara Kebangkitan Kian Bergema


Dekat blog !soutul Mujahid ni ada 1 entry dia yang aku sangat2 setuju..
Sila Klik sini..

Dan tadi aku baru lps baca blog Azura Greeny yang ckp pasal benda yg sama.. Hahaha..

Statement blogger Azura Greeny

6.Kalau boleh tak payahla nak menayang muka sangat..
*aku taulah korang kacak2 lagi jelita.. tapi rasa2nya tak payahla nak tempek gambar korang bnyk2 dekat sidebar tepi tukan.. cukupla sekadar sekeping dua.. dan lagi,x payahla nak menunjuk sgt yg korang ada bf/gf sampai nak menunjukkan aksi yang tak sepatutnya,then nak tayang kat seluruh dunia.. Perlu ke semua tuh?

Hahaha.. Aku suka statement dia.. Ya,blogger skrg sgt suka tayang muka dan aku sgt menyampah pasal tuh.. Bukan sbb aku jeles,nope n never.. But,aku rasa tak perlu kot nak menayang mcm tuh sampai gambar korang jadi template blog,BESARRR PUNYAAAA kat blog tuhh.. menyampah aku tgk.. Kalau muka lawa or hensem sedapla jugak nk tgk,tapi kalau muka mcm muka tembok tak siap (ops!!) dan korang plak dgn bangganya tayang muka kt situ,membuatkan aku meloya nk tgk.. Ops!! Maaf kpd sesiapa yang terasa..

Dan aku suka tajuk entry blogger !Soutul Mujahid tuh 'Kenapa Blog Jual Muka Dapat Sambutan Hangat?' SAMBUTAN HANGAT kt situ maksudnya ramai follower.. Aish! Aku tak heran pasal follower tuh,cuma aku rasa malu kot bila seorang lelaki memberi komen begitu.. Malu! Sgt Malu!

Sebabnya, pemikiran ummat masa kini masih belum berubah. Masih terpedaya dengan jualan murah muka itu yang disolek dengan solekan tebal lagi pekat. Asalkan muka cantik sahaja, ramai yang terpedaya. Lihat saja, BJM di Malaysia ni, berapa puluh ribu followers mereka? Semuanya gara-gara tertipu dengan bisikan syaitan dan penipuan solekan tebal itu. Blog yang benar-benar ilmiah kurang mendapat sambutan kerana dakwah itu belum sebati dalam jiwa masyarakat kerana kehidupan masa kini diselubungi sekularisme yang jijik lagi kotor.

Kalau bertudung tu, buatlah cara seorang muslimah yang benar-benar ingin menjaga maruah, bukan berselindung di sebalik tudung untuk menjual muka di blog. Sudah bertudung, dipakainya pula bulu mata palsu, dan solekan yang berlebih-lebihan. Lepas tu, buatlah muka yang agak-agak cute lagi hot. Kembung pipi, mulut muncung, tayang lesung pipit... Ya, memang nampak comel. Tetapi LELAKI YANG TAK GAY macam aku ni pun rasa menyampah tengok seorang muslimah bertudung buat gaya-gaya bajet macam tu untuk meraih populariti duniawi. Dan sedarlah, Islam telah menetapkan larangan bertabarruj!

Apa yang aku nak nasihatkan diri aku dan rakan-rakan sekalian, jangan tertipu dengan kecantikan yang ditayang tu. Kecantikan pada seseorang perempuan bukan untuk ditayang dan dimegah-megah, apa lagi untuk dijual di blog untuk mencari publisiti. Tak takut untuk aku cakap, publisiti tersebut adalah publisiti murahan untuk meraih populariti.

BJM ni, tak perlulah aku bagi tau kepada pembaca-pembaca. Harap faham-faham sendiri. Semurah mana mereka jual muka mereka di BJM mereka, harap para pembaca tidak 'berurusniaga' dengan mereka.

Highlight di situ LELAKI YANG TAK GAY MACAM AKU PUN MENYAMPAH TENGOK SEORANG MUSLIMAH BERTUDUNG BUAT GAYA-GAYA BAJET MACAM TU UNTUK MERAIH POPULARITI DUNIAWI.Pedas.. Memang pedas.. Ya,aku tau tak semua blogger letak muka dekat blog dgn niat nak popular,but,ingat kata pepatah 'Kerana Nila setitik,Habes rosak susu sebelanga..'

'Eleh,cakap jela kau jeles sbb blog kau tak ramai Follower!! Huh!!'

Eh,hello bro.. Sikit pun aku tak jeles.. Apa aku pedulik blog aku ada 10 follower je pon (Terima Kaseh banyak2 pd yg sudi follow.. Love U ols.. Heeee) Aku buat blog bukan nak suruh org baca.. Aku buat blog as place utk aku mencurah rasa.. dan aku tak harap orang baca blog aku sebab bahasa aku selalu pedas.. Mengutuk orang.. (Err.. takut org yg dikutuk tu baca.. MAMPUS aku!!) Aku berkias okey,bukan direct sebut nama org tuh.. Aku kutuk kalau aku saket ati jerkk.. Kalau aku nak,dah lama aku publish link aku dekat UiTM Puncak Alam Blogger Community tuhh.. Beriban jerk yang baca blog aku.. tp aku tak nak.. Lagi pun,aku sedar diri kot.. Aku tak adala secantik mana,dan aku pun tak nak mengundang dosa korang2 yang baca yg akan ckp 'budak ni muka tak cantik ada hati nak tayang muka.. Ntah ape2..' Yee,ini ayat yg selalu aku ckp kalau aku blogwalking blog2 yg tayang muka nih.. huhuhu.. TAK NAK! Okey,stop..

Ya,aku tau aku bukan baek sgt,but aku cuba jadi manusia yg baek.. Kalaupun aku tidak melaksanakan semua suruhan Allah,tp sekurang-kurangnya aku cuba meninggalkan larangan Allah.. (^_^)

Satu persoalan.. Kenapa Perlu Letak Muka Korang yg Macam2 Gaya tu dekat blog? Untuk Apa?

Tu satu entry.. Kalau korang baca blog Makan Dalam tu lagi DAHSYAT! Lelaki jugak kot.. Blog memang tidak di tapis oleh Lembaga Blog Malaysia (Err.. Ada ke? +_+) Dia sound direct.. Ada yang kategori 'Lucah' tapi MEMBERI PENGAJARAN! Ya,aku suka blogger nih sbb dia berani.. Berani meluahkan apa yg dia rasa tanpa rasa bersalah or serba salah or whatsoever yg berkaitan.. Sapa2 yang baca memang tersentap punyalahh.. Baekk punya dia basuh!! Huhuhu..

Okelah,Take your sweet time utk hayati apa yg blogger Makan Dalam tu talk about.. Lps tu fikir2kan.. Until then.. Wassalam..

p/s : Klu utk next entry.. kawen-kawen.. (+_+)



4 ulasan:

  1. tahniah ye di atas usaha anda untuk menegakkan kebenaran..ehehe..ada betulnye semua itu.. yang penting kena pandai nilai..kan3?

    BalasPadam
  2. Hehehe.. yeap.. Pandangan mata tak selalunya tepat.. Kata hati tak selalunya benar.. Idea otak tak selalunya bernas.. satukan ke3-3nya,dan itu adalah jawapan yg pasti.. =)

    BalasPadam
  3. manusia beb, bila kau start menulis nanti kau tahulah.. ada cabaran bai, mgkin orang tak suka dengan penulisan kau. ada yg suka.. mulut orang lain2, kau tak dapat naktutup..

    tapi kau berdiri atas benda yang benar, dah cukup membantu kau untuk berjaya.. :D

    BalasPadam
  4. Thanks utk nasihat tuhh.. =)

    BalasPadam