Pages

Ahad, Jun 19, 2011

Ubi Bercabang...

Assalamualaikum.. Salam Sejahtera.. Salam 1 Malaysia..

First of All,Selamat Hari Bapa kepada semua bapa2,bapak2,ayah2,papa2,daddy2,papi2 dia Dunia.. Hehehe...

Pernah nampak tak pokok ubi bercabang-cabang banyak2?? Okey,bagi yang pernah nampak tak apa.. Tapi utk aku.. Ni first time aku nampak ubi bercabang-cabang bagai mcm pokok rambutan.. Dekat tepi rumah aku.. Pokok ubi yang mama aku tanam.. Sebatang ni je yang bercabang mcm pokok rambutan.. Huhuhu..


Ni pokok ubi yang biasa kita tgk..

Yang ini pun biasa..

Yang ini pun biasa je..

Tapi yg ini laen skit..
Nilahh ubi bercabang-cabang tuhh..

Tgk2..
Banyak kan cabang dia?

Naseb baek kecik..
Kalau besar mcm pokok rambutan tuhh..
Dah lama aku panjat.. Huhuhu..

Tengok hah cabang dia..
Bersambung-sambung sampai ke atas..

Mama pun pelik,sebab mama kata ni first time tanam ubi then bercabang-cabang mcm nih punya banyak.. Huhuhu.. Kiranya bukan aku sorangla yang pelik.. Ehehehe..

Korang pernah tak nampak pokok ubi mcm nih?? Pernah??? Okey,fine.. Aku sorang yang jakun.. Lalalalala~~~

Hurmm... Anak teruna bongsu jiran sebelah balek.. Hahaha.. Kawan masa kecik2 tak cukup sifat dolu-dolu.. Tgh interview mama kt luar pasal aku.. Hahaha.. Aku? Duduk diam2 kt dalam rumah.. Tanak keluar.. Malu2.. 'Cett! Malu kunun.. Malam tadi kemain lagi kau skodeng dia masa dia balek..' Haish!! Diamlah,rahsia taww... Hahaha.. Gedik!!! Tak adalah,aku just tgk sapa yang balek.. Sebab rumah jiran sebelah ni kalau anak dia balek rumah mesti terang-benderang,kalau tak gelap jerk dpn tu sbb tinggal dia bedua suami isteri.. Jengah punya jengah,rupa2nya anak dia yang bongsu tu balek.. Tua 3 tahun je mamat tu dari aku.. Tapi aku just panggil dia Hafiz.. Abg2 tarak.. Hahahaha.. Sbb dah biasa dari kecik.. Kecik2 dulu pun mama aku yg jaga dia sbb mak dia kerja.. Kiranya dia pernah jadi babysitter akulah.. Wawawa.. Bila ingat balek,memang bengang giloss!!

Okey,sebelum aku merapu lebih jauh,baek aku blah.. Hihihi... Wassalam...

3 ulasan:

  1. ngorat anak jiran sebelahh yehh. macam cte bjuang lapok jeeeee. eton! oh eton! hahah. ;)

    BalasPadam
  2. haish!! mana ada ngurat.. ngintai jerkk.. Hahaha.. (^_^)

    BalasPadam