Pages

Jumaat, Mei 20, 2011

Nur Kasih The Movie...

Assalamualaikum.. Salam Sejahtera.. Salam 1 Malaysia..

Pautan
"Nur.. Selagi Abang masih hidup.. Abang akan sentiasa berada di sisi Nur..
Itu janji Abang pada Adam.. "


Hah! Akhirnya.. Keterujaan aku berakhir tadi pukul 2.30 ptg.. Huhuhu.. Aku telah berjaya memenuhi keterujaan aku utk menengok cerita Nur Kasih The Movie.. Hari ni,aku pergi Kluang Mall dgn Azura Greeny

What i can saya about this story? Hmm.. Best sgt best.. Garapan cerita yg menyentuh hati.. Meleleh aer mata aku masa tengok tadi.. Pada sapa2 yg terlebey emo aku cadangkan bawakla tisu sekotak.. Huhuhu..

Aidil yg kematian isteri.. Nur yg keguguran,Adam yg trauma selepas peristiwa pengeboman di Mumbai,pengorbanan Adam mencari cinicn pernikahan diorang yg tercicir masa letupan berlaku.. Adam yg saket kesan dr pengeboman tu.. Itu adalah sebahagin dari jalan cerita movie nih.. Petra,Jordan,bukit-bukau di Jordan,suasana kampung yg sgt2 indah menjadi latar paling cantek aku pernah tengok.. Kesimpulannya,krew2 cerita ni pandai memanipulasi suasana.. Huhuhu..

Dan.. Aidil sememagnya menunaikan janjinya utk berada di sisi Nur selg dia hidup.. Terus kekal di sisi Nur selepas ketiadaan Adam...

Best memang best.. But,jika nak dibandingkan antara movie dgn drama berepisod Nur Kasih yg tersiar dekat TV3 dulu,pada pendapat aku,drama berepisod dia lg best.. Well,ini cuma pendapat aku.. Bukanlah nk ckp cerita ni kurang best ke apa.. Tidak.. Cerita ni memang best tak rasa rugi beli tiket.. Tak percaya,sila pergi ke panggung sekarang.. =) Aku cadangkan korang tengoklah cerita ni.. Tak menyesal.. CONFIRM!

Cerita yg menanti selepas ini.. 1,2,3 Cinta and KL Gangster.. Wah!! Pokai aku mcm nih.. T___T"

Okelah,got to go.. Kerja masih menanti.. Esok dah kena hantar biji getah ni.. Fafaz Adnan,nanti saya cerita pasal biji getah ni ye.. Until then,wassalam..

2 ulasan:

  1. sgt jelesss! >__< nk tgkk jugak. sume org kata bes. huhu

    BalasPadam
  2. Ehehehe.. no need to jeles lorr.. Bawak kete p panggung,beli tiket tengokla crite tu bape kali ko pun nk tengok kalau ko bnyk duit.. Hehehe.. Memang sgt best!! Thums Up utk Kabir Bhatia.. huhuhu..

    BalasPadam