Pages

Ahad, Mei 22, 2011

Kira-Kira Biji Getah.. (Entry bayar Hutang)

Assalamualaikum.. Salam Sejahtera.. Salam 1 Malaysia..

Entry desperate utk kali ini.. Kenapa desperate sbb Si Fafaz Adnan tak sabar nak tau apa benda keje yg aku buat sekaran.. So,Cik Fafaz.. This what I'm doing.. Counting biji getah..

Ekceli,nama biji getah tu aku yg bagi.. Sebab aku tak tau apa benda alah ni.. Yg aku tau ini part dr kilang yg buat cartridge (Betol ke tidak aku heja nih?) Sekali dapat sebungkus.. Setiap bungkus ada 20k a.k.a 20000 biji.. Wawawa.. bepinar mata buat benda nih..

Ini biji getah yg aku dah asingkan..

Ini plastik dia..
ce tengok,ce tengok.. Quantity 20000.. Huhuhu..

Dan ini adalah saiz sebenar biji getah tu.. Kecik kan??

Mcm mana aku dapat kerja ni? Ehehehe.. I get this from my Form 5 teachers.. Akak cikgu aku ni kerja kilang dekat mana aku tak tau.. Tp still area Johor.. Dia minta tolong dekat cikgu carikan sesapa yg boley tolong dia buat kerja nih,dia contact member aku Si Along a.k.a Liyana Zainal Abidin tny nk buat x.. Sebungkus dia bg RM50.. Wow!! $__$ Ahahaha.. Jadi mata duitan sekejap aku.. Tny Si Liyana and Si Suhana,diorg kta nak cuba.. So,kitorang cubala..

Dah cuba,rasa okey,then kitorang teruskan.. Sampai hari ni,baru 2 job.. But,sapa nk bagi seminggu kerja RM100.. Ce ckp,ce ckp sapa nk bagi? Cikgu aku je yg bagi.. Hahaha..

Pagi semalam,lps hantar job ke2,aku naik pangkat jadi supervisor.. Wawawa.. Sebijik mcm kerja kt kilang.. Hik9.. Tak adala.. Next week kan cuti sekolah 2 minggu,cikgu nak balek Kedah,jadinya dia mintak tolong aku ambil barang dekat rumah akak dia and tolong agihkan pada budak2 laen then tolong hantar lps dah siap.. Kiranya mcm Supervisorla kan.. Ni cikgu aku yg ckp ye.. Wawawawa..

Okeyla kerja nih.. kerja pun senang.. Duduk and telek.. Tu je.. Agak2 penat duduk,baringla pulak.. Lepas tido.. Kroihh! kroihh!! hahaha.. Sebab tersangatla bosan buat benda nih.. Hahaha.. Okeyla,jam laptop aku sekarang pukul 2.03 pagi.. Ngantok sudaa.. Kepada Cik Fafaz,sila tatap entry ni sampai esok pagi ye.. Ehehehe.. Just joking Faz.. Until then,Wassalam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan