Pages

Ahad, Januari 23, 2011

What The ............????

Assalamualaikum...

Hai guys! Aku tengah bengang.. Why?? Cz of this...



Huwaaa~~~ Aku tak suka!!! Kenapa Senat UiTM appove?? Why?? Why?? Why?? Huk9.. Sadis.. Aku sangat tidak gembira dengan berita ini.. Okey fine,dapat cuti lama-lama.. Tapi lambatla aku grade macam nih!!! Argghhhhh!!!! Aku nak grade cepat,dapat kerja cepat and bayar hutang pun cepat.. Tapi bila macam ni jadinye,rosak plan aku.. Hampeh btol! marah Marah ni.. Huwaaa~~~ Apakah? Meroyan sekejap aku jadinye..

Sekarang aku tengah fikir.. Apa aku nak buat? Ada 2 perkara dalam kepala otak aku sekarang nih.. First,duduk rumah membesarkan badan yg dah sedia besar and jadi driver tak bergaji Mama or Secong,kerja Kilang.. Kilang? Oh tidak! Not again! Aku tak mau kerja kilang!!! Cukup sekali pengalaman aku tuh.. Huhuhu.. Duduk rumah? Of course ya.. Hahaha.. Well,bergantung pada keadaan..

Aduhai! Kenapalah time aku je banyak sgt dugaan dan cabaran.. Sejak dari Form 1 lagi.. Budak2 batch aku batch First yg belajar Math and Science in English.. Buntang bijik mata masa belajar cz tak faham.. Sampai Form 5 belajar in English,punyala seksa,pulak tu masa Form 5 aku dapat kelas Sains TUlen.. Hamik kau sebijik! Huhuhu.. Keluar keputusan,Cikgu pun tak boley cakap apa dah.. Huhuhu.. Naseb baek cikgu sporting.. =) Masuk Form 6,lgla dahsyatnye dugaan untuk aku dan kawan2 aku.. Everything is miserable for us.. Masa nak dekat STPM tiba2 dapat tau Kertas Pengajian Am 2 ada perubahan format.. Terkebil-kebil kitorang mcm tertelan biji durian.. Mujur dapat A walaupun keputusan tak sebagus mana.. Dapat masuk U,pun ada perubahan dari segi PnP Self learninglah,apalah.. Tekulat-kulat dibuatnye..

Yang aku geram,bila aku dah habes sekolah barulah ada manusia2 yang menentang PnP dlm BI tu,kata keputusan budak merosotla,budak luar bandar susah nk belajarla,apelah..then MP pun buat pengumuman benda tu batal.. Eh,Hello!! Aku pun from Rural area oke.. BI A1 kot.. Tak ada masalah pun.. Alasan je semua tu.. Nak seribu daya,tak nak seribu dalih.. Bukan nak berlagak tapi cuma nak ajak semua berfikir sejenak je.. Nanti masa kat U semua subjek Dalam BI,even aku ni ha,blaja all subjek in English.. Kalau tak terapkan dari sekarang,confirm bila masuk U blurr,tepinga-pinga cz tak faham apa lect ajar.. Tak fikir agaknya diorang nih.. Huh! Then,pasal paper Pengajian Am 2 yg tiba-tiba bertukar format tu,Cikgu Zahiah bagitau rupa2nya sekolah aku je yang dapat kertas lain daripada yang lain.. Kiranya,kitorg nih jadi bahan uji kajila.. Tersgtla hampehnya di situ! Huh!

Okey,dah jauh melalut,back to topic.. Aku memang tak setuju dgn benda nih sejak mula2 kbar hangin ni disebarkan.. Aku bedoa siang malam supaya Senat tak approve benda nih,skali doa aku tak termakbul (Tak cukup kuat agaknye doa aku) Hehehe.. Argghh!!! Aku bengang!!!! Kenapa mesti nak sama ikut org barat? Sedar tak org barat dulu pun maju disebabkan org Islam,kalau tak caya,g kaji sejarah sana.. Butnow,dah terbalik pulak.. Kita pulak yang mengejar dia utk capai kemajuan.. What the ..............?????? Huh! Marah.. Sgt2 marah!!!!!! Wassalam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan