Pages

Jumaat, Disember 10, 2010

Keputusan... Cinta..

Mencintai Tak Semestinya Memiliki...


Pernah ada,rasa cinta
Antara kita,kini tinggal kenangan....

#################################################


Assalamualaikum..

Hallu! Fara Safwanah in the house! Ahaks! Tajuk entry kali ni pelik sikit sebab kali ni aku nk share pasal 2 perkara yang berbeza.. Eleh! Wan,wan,bukan selalu entry ko memang rojak ke?? Ehehehe.. Okey,okey.. My mistake..

Firstly,hari ini keputusan periksa Sem 1 aku keluar dgn rasminya.. Aku dapat cukup makan.. Almaklum lerr,sem 1 ni aku berserabut sikit.. Still trying to adapt dgn suasana kampus,tempat belajar,kawan2.. Then,masalah keluarga,kawan2.. Semuanya masuk kat dalam otak aku nih.. Huhuhu.. Focusnya dh bercabang-cabang.. Hehehe.. Tak ada paper yg kena repeat.. Alhamdulillah for that.. Apa2 pun aku tetap bersyukur sebab aku still layak sambung pengajian.. Next sem aku cuba buat yang terbaek.. Disebabkan keputusan yang tak berapa nak memberangsangkan tu sehari ni aku terpaksa tadah telinga untuk sesi Kuliah Sehari Bersama-sama Puan Hajah Zainun Binti Abu Bakar.. Perghh!! Perit telinga sehari nih.. Naseb baek dh biasa so,still ley maintain lagila.. Wawawa...

Tadi aku jumpa kawan lama yang dh hamper 5 tahun lost contact.. As usual,jumpa kt FB.. Mujurla aku masih kenal muka dia.. Ehehehe.. Kawan masa Darjah 6 je kot.. Cz aku sempat 1 sekolah dgn dia masa darjah 6 je,lps tu dia pindah balek dah.. Huhuhu..

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

CINTA...

Cinta itu,boley diibaratkan bagai
Makan sambal belacan.....

Hahaha.. Aku gelisah sejak kelmarin dengan kehadiran seorang teman di FB yang aku kenali atas tiket dia merupakan teman rapat kawan baik aku.. Ops! Bukan gelisah kerana dia mengundang rasa aneh dalam hati tapi gelisah kerana dia berkias untuk menjadikan aku seseorang yang istimewa dalam hidupnya.. Oh,Tuhan.. Jangan Kau duga aku begini.. Perkara ini telah aku khabarkan kepada si dia.. Dan dia pulak dgn selambanya,meminta aku berterus terang bahawa aku sudah dimiliki.. Soalnya sekarang,adakah lelaki itu akan percaya? Dengan terang dan jelas telah aku letakkan status aku 'in a relationship' dekat FB tuh,tapi lelaki itu still berani approach aku.. Sesuatu yang amat aku tidak suka!!! marahmarahmarahTapi mungkin perkara ni silap aku jugak sebab aku cuma letak mcm tu tanpa nama gerangannya.. Sapa2 pun boley letak kan? Perkara ini juga sudah aku ajukan kepada si dia.. Dan nampaknya Si dia masih keberatan untuk memberi aku keizinan meletakkan nama dia.. Takpela,aku faham.. Dia seorang yg aktif dlm PIM,mesti dia takut imej dia sebagai pemimpin tercalar dgn cara yang mcm tu.. Aku cuba faham walaupun ada sedikit rasa kecil hati.. Tipulah kalau aku cakap aku tak marah or whatsoever.. Ada rasa terkilan,rasa tak dihargai pun ye jugak.. But I'm trying to understand his position.. Alahai.. Time single tak ada pulak yang mengurat.. Time aku dh berpartner ni ada plak yang bertunggu tangga sampai tak faham bahasa.. Lelaki oh lelaki.. Susahnya nk faham korang nih.. Confuse aku!

Sekarang nih,dia dekat Melaka.. Ada camping lagi.. Rajin betol dia nih pergi camping.. Dia cakap dia hamper kena heart attack bila kena ngurat dgn budak2 perempuan kt camp tu.. Wawawa.. Aku cuma mampu tersenyum dan tergelak guling2 atas katil.. Huk9.. Lawak bebenor aku rasa bila ada lelaki boley kena heart attack sebab kena ngurat dgn perempuan.. Hik9.. Teringin pulak aku nak tengok muka takut2 dia time kena ngurat tuh.. Wawawawa...gelakgulinggelakguling Sebut pasal tengok muka.. Dia tak jadi turun sini untuk jumpa aku.. Yeah!!! Aku sgt bahagia untuk itu.. Ehehehe.. Sebabnya,parents dia suruh dia balek lepas habes camp.. Ngeh9.. Parents dia ni mcm faham2 jekan.. Apa2 pun aku bersyukur untuk itu.. Hehehe..

Lepas aku letak status IAR kt FB tu,ada plak yang beria menyelongkar album FB aku semata-mata nak cari muka si dia.. Minta Maaf ye kawan2.. Korang carila sampai tahun depan pun korang takkan jumpa.. Ehehehe.. Aku tak ada simpan gambar dia,and dia pun tak ada simpan gambar aku.. Pelik kan?? Kami tak tak pernah bersua muka,tapi boleh menjalin cinta.. Dan rasa itu kian mekar dari hari ke hari.. Aku tidak mampu nak menjamin yang perhubungan kami ini akan kekal selamanya,tapi selagi rasa ini ada dalam hati kami akan jaga ia sebaik mungkin... Aku bukan Hamba cinta,yang akan kecewa lalu bunuh diri kerana cinta,aku juga tak nak jadi seperti Romeo dan Juliet dan ntah siapa2 lagi.. Kami cuma menjaga rasa dalam hati ini sebaik mungkin.. Seandainya jodoh kami panjang,kami akan bersama ke akhirnya,tetapi sekiranya Allah telah menetapkan jodoh yang laen untuk kami,aku dan dia akan terima segala takdir Allah kerana Dia lebih berkuasa menentukan segala-galanya... Didikan ibu bapa mengajar kami untuk akur dgn takdir yang telah ditetapkan oleh Yang Maha Kuasa..

Jadi,wahai kawan2ku sekalian.. Doakanlah yang terbaik untuk kami eak.. Okeh,tibe2 mlm ni aku teropen pulak cerita pasal dia yang selama ni aku sorok eak.. But,nama dia.. Hehehe.. Sory,hanya teman2 rapat sahaja yang tau.. okelah,aku dh penat membebel sensorang kt sini.. Chow dulu eak.. Until then.. Wassalam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan