Pages

Rabu, November 17, 2010

Selamat Hari Raya Aidil Adha...

Assalamualaikum...

Hallu guys!!! Aku nak berkongsi cerita.. hehehe.. Bila dah blogging of courselah berkongsi cerita kan??? Well,this is a story for 2 days.. Aku plan nak buat blog semalam,tp semalamkan aku busy yg amat.. So,aku tangguh hari nilah..

Okei,kisah aku bermula di pagi hari.. Semalam,pagi2 dlm pukul 7.30 aku dah keluar dgn mama pergi pasar.. Humang aih!! Ramai gilos orang... Orang bersesak.. Aku merempit dgn mama so,senang nak mencilok.. Yg aku tak faham kenapa diorang2 yg bawak kereta ni tak boley nak bawa motor?? Ape banyak sgt ke nak borong?? Menambah pelik aku,aku ada nampak 1 kereta ni penuh.. Bila aku tengok,ada org dalam pantang kt dalam kereta dgn baby yg dalam hari.... Persoalannya,perlu ke di bawa org yg dlm pantang tu?? Lepas tu aku nampak ada 1 kereta nih pulak,kereta penuh dgn anak2 sampaikan anak yg bejalan jatuh pun nak diheret masuk pasar.. Apa punya sengalla diorang nih.. Tu yg menyebabkan pasar yg tak berapa nak besar walaupun pada pendapat aku pasar tu cukup besar,jadi sesak,sempit and senak.. Agak diorang ni tak fikir ke?? Aku sangat tidak faham tentang ini.. Mujurlah,aku merempit je,kalau aku bawak kereta aku pun sekali tersangkut kt TRAFFIC JAMM PASAR!!!

Lepas berperang kat pasar tu,kitorang balek rumah,terus buat bahan untuk masak2.. Sampai petang siap masak.. Alhamdulillah.. Malam,aku dgn Kak Yan hantar berkat kat rumah jiran2.. Hantar awal sebab esok pepagi aku dgn ibu nak balek kampung dah.. Lepas tu,sakan aku berfacebook dgn si Faiq tu.. Sepupu yg mengong lagi bengong.. Maken di layan maken menjadi.. Kalau nak mengarut carila dia.. Wawawa.. Okei,tamat aktiviti utk hari semalam.. Hehehe..

Hari ni.. Pukul 7.45 pagi aku dah berangkat ke Labis,Segamat.. Balek Kampung,Felda Tenang.. Lengang sungguh jalan hari ni.. Aku pun drive relaks je.. 70,80.. Kdg2 90.. Wawawa.. Tak ada jamm,tak ada accident.. Aman damai aku drive.. Huhuhu.. Sampai rumah atuk lebih kurang pukul 9 lebey.. makan2,tengok Tv,makan lagi,tengok Tv lagi... Hahaha.. Lepas Asar balek.. Aku singgah dekat stesen Bas Kluang tuh,ingat nak beli tiket bas pergi Pahang,sekali yg ada jual cuma 2 kaunter je yg jual tiket pergi Kuantan.. 1 pukul 8.30 mlm,lg 1 pukul 7 mlm.. Hampeh!!! Terpaksalah aku gamble pergi Larkin hari Isnin nih.. Huwaaa~~~nangih Sampai rumah pukul 8..

Here are me now.. Mengadap laptop.. Berfacebook,blogging sambil tengok cerita The Prince Of Tennis The National Tournament.. Ahaks! Ramai kawan2 aku tertnya2 mcm mana aku boley buat 2 kerja dalam 1 masa?? Aku sendiri tak ada jawapannye.. Aku boley baca buku sambil SMS,Masak sambil baca novel,baca buku sambil dgr radio and etc.. Mcm mana aku boley buat,aku anggap itu Anugerah Allah.. Hehehe.. Okelah,aku nak fokus pada movie nih.. Until then,See yeah and Wassalam...

2 ulasan:

  1. 'The Prince Of Tennis The National Tournament'
    oit! cter ape tuh?
    nk tgk gak!
    haha

    BalasPadam
  2. Hahaha.. Anime lahh.. ko minat ke?? kalo ko minat leyla layan.. kalo x minat,ko tengok 100 kali pun ko x faham.. Hehehe

    BalasPadam