Pages

Selasa, November 30, 2010

KEMALASAN......


Assalamualaikum..

Hai guys!! Aku sedang dlm mood malas.. Malas segala-galanya.. Sejak balek rumah,kerja aku mengadap laptop and Facebook.. Aku tak tau apa yg dh masuk dalam diri aku sampai boleh malas mcm nih.. Nak keluar rumah pun macam malas jerk.. sebab tu seminggu nih aku memerap je kat rumah.. Tak keluar pun.. Punyalah malas..

Dah lama aku tak buat blog walking.. Jengah2 blog orang laen.. Blog sendiri pun tak terupdate.. Bukan apa,tak ada cerita yg nk dikongsi.. Karang aku mengarut,ada plak yg cap aku bloggers syok sendiri.. Hehehe.. Bila aku tengok blog ni,rasa macam bosan pulak.. Rasa macam nak tutup pun ye jugak,tp bila fikir2 balek macam sayang.. Tapi pada aku Nur Safwanah A Journey Of Life ni adalah diri aku.. Aku boleh cakap apa aku suka.. Orang lain tak suka tu diorang punya pasal,aku tak amik port cz aku pegang 1 prinsip,dalam hidup kalau kita terlalu dgr cakap orang,semua benda kita tak boleh buat! So,pekakkan telinga,butakan mata.. Err.. Bukan suruh korang cucuk mata korang dgn Garpu mcm Kassim Selamat tu yerr.. Kalau korang buat,jgn salahkan aku.. Hehehe.. Kemalasan yg melanda diri menyebabkan aku cuma menjengah sekejap2 je dekat blog nih.. Tapi nak menaip utk berkongsi rasa aku malas.. Huhuhu...

Kemalasan yg melanda juga membuatkan aku malas nak kemas bilik,nk kemas baju2 yg aku angkut dari kolej,and nak menyusun buku2 aku yg terlebih muatan dekat rak.. Yang aku susun cuma novel,buku2 laen.. hehehe.. Malas... My mama asik menjeling je setiap kali masuk bilik.. And aku pulak,hanya mampu tersengih and tersenyum.. Lepas tu tahan lerr telinga.. Dah biasa dah.. Mood nak mengemas belum ada,nanti bila dah datang mood tu,shining bilik nih aku buat.. macam iklan Colgate tu.. Wink* Hehehe....

Bila dah malas,azam aku untuk menyambung manuskip yg dah hamper setahun terbengkalai juga tidak tercapai.. Sesi brainstorming bersama Kak Elee Mardiana macam tak memberi kesan.. Ampun Kak Elee!!! Tiap2 hari aku menatap mesej2 dari Kak Elee dgn harapan mood nak menulis tu datang menyeru-nyeru,tapi yg datangnye mood nak berkebun dekat FarmVille dgn Memantau Social City.. Aduhai! Bila nak siap kalau macam nih gayanya.. Aku ingat sepanjang cuti nih aku nak habiskan masa dgn manuskrip tu,kalau tak dapat siapkan semua,dapat siapkan separuh pun jadilah.. Idea dah ada (Terima Kasih kepada Kak Elee utk sesi brainstorming tu) tapi mood tgh melayang-layang.. Dan aku bercadang nak try hantar manuskrip pada mana2 penerbit.. Kalau ada rezeki adalah,kalau tak ada,bukan rezekilah maknanya tu.. Tapi kalau dah macam gini gayanya.. Alahai.. Apa2 pun.aku cuba usahakan untuk siapkan manuskrip tu,tak kirala berapa lama pun masa yg aku ambil.. Aku dh nekad!!! Yeah!!! Maaf ye Kak Elee.. Huhuhu..

Sebut pasal novel.. Hehehe.. Baru tadi aku baca ulasan seorang student UM tentang novel Cinta Seorang Kekasih yg diupload dekat scribd.. Penulisnya sendiri yg publish ulasan nih.. Aku baca punya baca.. Punyala hampeh budak nih,sebab dia buat aku perlu baca lagi sekali CSK tuh sebab aku confuse dgn ulasan dia.. Ulasan tak relevan and lari dari jalan cerita yg sebenar.. Aku rasa budak nih,buat assignment last minute kot.. Lepas tu dia maen cekup je mana2 novel,selak2 baca sana sikit,baca sini sikit lepas tu dia buat conclusion dia sendiri yg menyebabkan timbulnya ulasan tak relevan tu.. Bila si penulis terjah,dia bagitau yg tu bukan assignment sebenar yg di hantar pada lecturer.. Dah tu yang dia pergi upload kt scribd tu buat ape?? dia tak tau scribd ke tu salah satu web yg budak selalu rujuk utk buat assignment,especially aku.. Kalau ada budak jadikan assignment dia yg tak semenggah tu jadi rujukan,tak ke haru budak tu nanti.. Apelah.. Laen kali fikirlah dulu sebelum upload ye kakak.. Kita kalau nak berkongsi ilmu,biarlah ilmu yg berguna dan betul sumbernya plus tidak menyusahkan org laen.. Sungguh aku tak faham dgn budak2 sekarang.. Chewah! Cara cakap mcmla aku budak zaman dolu2.. Wawawa.. Tapi aku memang terkilan dgn budak nih.. Sudahla information salah,lps tu boleh plak upload kasi orang tengok.. Hampeh!!! Aku ni over plak kan?? Penulis nye tak kata apa2 aku plak yg teremo.. Ehehehe.. Aku bukan apa,kesian dekat Penulis tu sahaja.. Dia perah otak nak menulis ( Bukan senang oke utk menjadi seorang penulis) nak melengkapkan manuskrip tu,nk edit lagi bukan cukup sebulan,bukan boleh buat sambil lewa,banyak makan masa and kerah tenaga tau.. Tibe2 ada plak yg buat ulasan yg lari dari jalan cerita sebenar.. Mesti terkilan kan.. Itu kalau akulah..Huhuhu.. Okeh,case close.. Aku sekadar meluahkan rasa hati.. Hehehe..

Aku masih gagal mengingati tarikh anniversary aku dgn dia.. Adoi! Aku lansung tak ingat nih.. Semalam dia muncul balek lepas hamper 3 minggu menyepikan diri.. Dia kata dia pergi Kem mula lepas raya Haji and kelmarin baru balek.. Sikit pun dia tak beritahu aku.. Nasib baek aku ni manusia yg penyabar and setia.. Kalau tak dah lama aku cari laen.. =) and tadi sekali lagi topik yg merunsingkan aku dibangkitkan.. Salah aku jugak sebab aku yg cakap dulu.. Kawen.. Adoi!! Aku cukup saket bila topik dijadikan isu.. Rasa mcm biji durian tersekat dekat kerongkong.. Dia nak cepat.. Dia kata Lepas grade terus buat majlis.. Lepas grade?? Aku baru 22 tahun.. Oh Tidak!!! Aku rasa terlalu awal utk itu.. Aku nak kerja,nak cari duit,nak beli kereta,nak ada rumah,nak tolong ibu lepas tu baru aku nak fikir pasal kawen.. Dia kata dia nak kawen awal jugak.. What the .....???? Arrgghhh!!!! Aku harap benda ni tak terjadi.. Aku target paling awal aku kawen,umur 25.. tu plg awal.. bukan aku menolak jodoh,tapi tanggungjawab yang menanti aku lepas aku habis belajar terlalu besar.. Aku still ada ibu yg perlu aku jaga.. Aku anak bongsu and paling rapat dgn ibu,so,secara tidak langsung,tanggungjawab menjaga tu dh tergalas pada aku.. Ya Allah.. Permudahkanlah urusan HambaMu ini.. Aku harap sgt dia faham keadaan aku and tak terlalu mendesak.. Kalau ikut umur,cuma tinggal 2 tahun lagi.. Seriously,aku memang langsung tak fikir lagi pasal kawen2 nih semua.. Adoi! Buat pening kepala jelah.. Aku nak belajar lagi.. Plg tidak pun aku nak ada Master.. Ibu kata "belajarla sampai tahap yg paling tinggi yg kau mampu dik" dan aku rasa aku mampu utk dapatkan Master tu.. Ibuuuuu!!!! Tolongggggg!!!!!!!!!!! Huk100... Okey,stop!!! Kawen2 nih letak tepi dulu.. Bila aku dah berjaya genggan segulung Ijazah nanti baru aku fikir nak buat apa lepas tu..Tp yg pasti aku tak mau kawen lg.. Tak Nak!!! TAK NAK!!!! Maaf ea awak.. Saya ada cita-cita yg perlu dikejar and tanggungjawab saya pada keluarga besar.. Kecuali kalau awak nak pikul sama2 tanggungjawab tu,saya tak kesah.. Tapi awak pun ada tanggungjawab laen kan.. Saya tak nak menyusahkan orang... Saya harap awak faham.. Takkan lari gunug dikejarkan.. Jodoh,ajal,maut Allah yang tentukan.. Kita sama2 tunggu dan lihat oke.. Ada jodoh ada,tak ada jodoh tu kerja Allah...

Okeyla,dh panjang sangat aku mengarut nih.. Karang ada plak yg muntah hijau,biru,kelabu asap semua baca panjang2 nih.. Hik9.. Kat bawah nih gambar2 keadaan bilik aku sepanajang mood malas aku berlansung.. tak adala bersepah sgt.. Ehehehehe... Okey,until then Wassalam....






Rak yg penuh dgn novel

Novel yg tak jemu2 aku baca

Katil yg penuh dgn segala benda

Beg dr kolej yg belum kemas

Tiada ulasan:

Catat Ulasan