Pages

Selasa, Oktober 05, 2010

Bermulanya Sebuah Kisah...

Assalamualaikum...

hallu! I'm back.. Hehehe.. Gambar kt atas nih Hadiah Besday aku.. Adik a.k.a Nur Hanim Binti Md. Yusof yg bagi.. Comel kan adik aku?? Ehehehehe... Okeh.. Back too the topic.. Aku janji nk cerita pasal camping kan...

Okey,bermulanya sebuah kisah.. Aku perlu mengikuti Camping Ikhtiar Hidup anjuran Badan Beruniform KESATRIA NEGARA untuk memudahkan aku lulus kokurikulum.. join camping dpt 30%.. Okeyla tu kan.. So,pagi Sabtu yang yg cerah.. Aku and members KESATRIA berkumpul di padang Kawad.. Sementara menunggu bas masa diisi dgn game.. Aku pggl tu game mengarut yg di panggil Granite.. KESATRIA ni sebenarnya unit Ala-ala tentera.. Granite tu maksudnya,kitorang kena meniarap kt tar padang kawad tu.. Lepas tu diorang suruh golek2 kt situ kiranya buat mcm aksi tengah berperangla.. Hampeh sungguh komander sekalian itu.. Huhuhu.. Bas sampai,bertolak pergi Hutan Simpan/Rekreasi (aku tak ingt) Komanwel,Rawang,Selangor...

Sampai situ,kitorang berkumpul ikot kumpulan.. Lepas tu masuk kt tapak perkhemahan.. Sesi Ice breaking.. Perkenalkan diri.. Lps tu,ada game Bom-bom.. Penat aku.. Sehari bermain dgn pelbagai game yg mostly aku masukkan dekat kategori nk mengenakn kitorang sebagai pelatih.. And again,Hampeh sungguh..

Then,malam.. Ada ceramah.. Lepas tu ada Malam Kebudayaan.. Persembahan,agak membosankan sebab lagu2 yg group aku nk nyanyi kumpulan laen dh nyanyi.. Geram sungguh aku.. Lepas,tu,ada plak sesi laen.. Sesi yg buat aku nak menangis.. Huhuhu..

Cikgu Nizam punya sesi.. Dia kata dia dapat aduan dari komander yang mengatakan ada pelatih maki komander.. Aku and pelatih laen masa tu dh mula sok sek sok sek dh.. Sapala yg berani buat mcm tu?? Then,Cikgu kata dia dh dapat nama2nya.. Tup2 "Nur Safwanah Binti Ramli" Adoi! Blurr aku sekejap.. Apa pasal nama aku pulak yang naek?? Aku x berkata apa2 pun.. Tapi,dh kena panggil tu aku bangun jela.. Pulak tu,aku sorang je yang kena plak tu.. Malu bkn maen...... Cikgu kata dia dapat aduan bla,bla,bla... Aku tak mengaku.. Lepas tu,Mejar Noraida pulak cakap aku buat bla,bla,bla.. Ayat.. Perghh!!! Memang berapi.. Aku cuma tahan diri je masa tu.. Tangan masuk poket,kalau tak memang tangan aku dah jalan cz masa tu aku dah geram sgt.. Dituduh buat benda yg aku tak buat.. Sapa tak geram? Masa tu aku rasa mcm nk melempang orang je.. Aku diam,tak cakap apa2 pun.. Dalam Hati Allah je tau.. Lepas tu Mejar serah balek kt Cikgu.. Cikgu kata kalau saya telefon mak awak suruh dtg sini masa awak kena tindakan tatatertib boley?? Aku dh nak nangis dh masa nih.. Sabar3.. Lpeas tu,ntah apa lg Cikgu membebel aku pn dh x dgr dh.. Aku cuma dgr ayat last.. Dia suruh aku pusing belakang.. Aku pusing.. Blurr sekejap bila nampak kek kt tgn Komander Arifah.. Lastnye,aku menjerit... Wawawawawa... memang hampehla diorang tu.. Rupa-rupanya tu cuma gimik nak sambut besday aku.. Sadis betol gimik diorang.. Sampai nak meleleh aer mata aku dibuatnye.. Naseb baek aku kuat.. Chewah!!! Wink* Wink*

Esoknya... Hari paling best best.. Ada explorace.. Ada maen perang2.. Aku x puas ati betol dgn komander masa maen perang2 tu.. Diorang maen ngelat.. Abes semua tentera aku diorang matikan.. Tak aci betol.. Explorace tu aktiviti paling last.. Best.. Berendam dalam sungai.. Wawawawa.. Nak cerita detail nanti panjang berjela,korang menyampah pulak nak baca.. Aku cerita ringkas2 jela ea.. hehehe..

Okelah,aku nak siap2 nak pergi tengok movie Cuti-cuti Cinta featuring Farid Kamil and Nora Danish kt Fakulti Farmasi.. Adios! Wassalam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan