Pages

Isnin, Jun 14, 2010

Sehati Sejiwa VS Sehati Berdansa..

Assalamualaikum..

Huhuhu.. Aku memang tengah meroyan.. Pada sapa2 yg selalu baca blog aku jangan terkejut pulak ye.. Anda tak tersalah blog.. Betullah ini blog milik Nur Safwanah.. Saja tukar lagu.. Hehehe.. Sebenarnya aku cari lagu Kasihku Abadi dgn Hakikat Bahgia tapi tak ada.. Lepas tu aku ternampak pulak dekat senarai lagu-lagu baru ada lagi ni.. Aku suka lagu ni.. Hehehe.. Tp maaf ye,aku tak minat bola sepak.. Aku cuma minat lagu ni je.. Hehehe.. Memang kena dush aku ni..tumbuktumbuktumbuk Okei,dh kena dush 3 kali.. hahaha.. Aku memang mengarut..

Okeila,sebenarnya tajuk entri tu tak ada ape pun.. Semalam aku buka siaran RTM 1 tetap unggul tu.. Masa tengah mencari-cari siaran yg menarik lepas aku bersorak riang tengok Mentor sbb Ayim terkeluar.. Hahaha.. Suka aku Adi dpt.. rindurindu Ekekeke.. Oke,stop mengarut.. Masa tengah main tukar channel tu aku nampak pulak Misha Omar jadi pengacara rancangan Sehati Sejiwa kat TV1 tu.. Wah! Apa lagi,mata aku terus melekatla kat siaran tu.. Mulanya,hajat aku cuma nak tengok Misha Omar je tapi bila tengok pasangan yg ditemubual tu iaitu Sasha and suami (Aku tak ingat nama suami dia) nampak comel and romantis (Aku memang pantang nampak couple yg romantik,aku terus minat.. Hahaha) Aku jadi tertarik nak mengikuti perbincangan mereka..

Perbincangan berkisar bagaimana nak membina kebahagiaan yg berpanjangan dalam rumah tangga.. Wawawa.. Aku mengutip ilmu rumah tangga bila tengok rancangan ni.. Antara perkara yg aku dapat highlight..

1. Kepercayaan itu sgt penting.

2. Kena bermula dr perkara yg kecil contoh misalnya suami perlu menghadiri mesyuarat yg menyebabkan dia kena balik lambat dr kerja,telefon isteri dirumah.Supaya isteri tak risau and x menaruh curiga or fikir yg bukan2.Begitu juga isteri.

3. Kalau ada perkara yg tidak puas hati walaupun kecil,perlula dibawa berbincang,jgn sesekali pendam sbb benda2 kecil ni la yg lama kelamaan akan menjadi barah yg menular dlm rumah tangga..

4. Tunjukkan kasih sayang.Contoh ciuman or pelukan manja.

5. Suami isteri kena ada tolak ansur.

Huhuhu.. Apa mcm? Ada tokoh jadi isteri mithali x? Hek9.. Banyak lg sebenarnya,tp ni yg aku ingtla cz pada aku tu je yg penting.. Hahaha..

Kenapa Sehati berdansa? Hehehe. Sebab masa aku tengok Sehati Sejiwa tu aku teringat pulak dekat cerita Sehati berdansa tu.. Aku berfikir.. Jika Sehati sejiwa berkonsepkan perkongsiaan kebahagiaan rumah tangga,cara nak mencipta rumah tangga yg harmoni,apa pulak konsep Sehati berdansa? Adakah pertandingan semata? Or pertandingan yg dpt merapatkn hubungan suami isteri? Ni pendapat akula x semestinya semua orang kena setuju.. Pada aku rancangan Sehati berdansa tu mcm nak porak perandakan rumah tangga orang.. Ops! Pada peminat rancangan tu jgn marah ye,ni pendapat peribadi aku.. Aku cakap macam tu sebab,setiap masa sepanjang pertandingan,pasangan akan berada dalam keadaan tertekan.. Tertekan memikirkan cara utk melakukan yg terbaik,tarian yg bagus utk mengelakkan daripada tersingkir.. Bila dalam keadaan tertekan mcm tu ada ke masa nak memupuk kasih sayang? Silap2 boley menyebabkan perbalahan apabila berlaku kesalahan walaupun hanya kesalahan kecil.. Ni pendpatla akula.. Huhuhu.. Pada peminat2 Sehati Berdansa jgnla marah kat aku yg tengah meroyan ni eagile.. Ni cuma pendapat aku semata-mata.. sembahsembah

Hehehe.. Okeila,aku dah penat menaip.. Layanla lagu Waka Waka ni ea.. Wassalam..babaibabai

Tiada ulasan:

Catat Ulasan