Pages

Ahad, April 18, 2010

Caca merba.. Layan sendu..

Assalamualaikum..

entah apa-apa je tajuk entry aku ni kan.. hari ni aku dalam mood sendu.. sebabnya,banyak sangat cerita sedih dalam paper hari ni.. Achik Spin meninggal,ibu mengandung mati dipijak sehingga keluar janin berusia 12 minggu,nenek tiggalkan suami sakit kejar lelaki Nigeria,pelajar kolej mati dibunuh and bla,bla,bla... naik menyampah aku nak baca akhbar tu lama-lama.. jemu,jelak,boring dan bosan.. hari-hari cerita sama je.. Mood aku jadi sendu sebab Achik Spin meninggal.. aku peminat dia.. semua lagu dia aku minat lagi-lagi lagu duet dia dengan Nana.. sadis.. dia meninggal seawal usia 27 tahun.. umur orang sekarang semakin pendek membuatkan aku semakin takut.. gigitjari

Hurmm.. aku dilanda kebosanan sekarang ni.. esok dah kerja.. sepanjang minggu ni aku berdoa air kat Sungai Sayong naik dan Sayong banjir.. so,that aku tak payah pergi kerja.. Jahatnya aku.. topi gaji sikit karang merungut.. hehehe.. biasalah,manusia kan.. mood malas aku dah muncul.. menari

Semalam aku tidur pukul 4.15 pagi.. apa aku buat? aku layan blog-blog sampai pukul 2 pagi.. lepas tu,aku habiskan baca novel Aleya Aneesa yang dah seminggu aku beli tapi tak habis-habis baca sebab kerja.. bulan ni je,aku beli 4 novel.. maknanya,rm100 jugalah habis utnutk novel sahaja.. mama menjeling aku maut punya bila aku cekot 4 novel sekaligus.. aku cuma tersengih-sengih jelah.. hihihisengihnampakgigi aku pun tak tau macam mana aku boleh jadi gila novel sampai tahap kritikal macam nih.. tadi menilik kejap rak buku yang aku baru beli 2 bulan lepas.. ada lebih 10 novel aku yang belum bersampul.. novel baru beli.. entah bila nak sampulnya tu.. dan aku menggaru kepala bila fikir yang aku kena beli lagi 1 rak buku sebab rak sekarang ni dah penuh dengan novel.. sekali lagi aku menerima jelingan maut dari mama bila aku kata aku nak beli rak buku baru.. hihihi.. mama jeling tu sebab bilik aku ni tak besar mana pun.. 1 katil bujang,1 almari,1 meja study,1 rak buku dan 1 laci kabinet sederhana besar je dah membuatkan bilik aku jadi sempit.. ni nak tambah lagi 1 rak buku.. memang kena jelinglah aku.. hahaha dan sekarang aku tengah pening kepala,nak beli ke tidak lagi 1 rak buku.. kalau beli nak letak kat mana? tapi kalau tak beli,novel-novel aku yang dah mula bersepah ni nak letak kat mana? adeh! parah jadinya kalau jadi hantu novel ni..tensiontensiontensiontapi tak pela.. berbaloi..

pernah sekali aku cakap 'bulan ni tak nak beli novel' tapi saat aku mengunjungi kedai buku di Plaza Kota Tinggi tu mata aku tertancap pada sebuah novel baru 'Yang Sebenarnya-Aisyah Sofea' hoh! bulat mata aku menengoknya dan dalam sekelip mata azam aku untuk bulan tu lebur.. hahaha.. favourite writer,tak boleh terlepas.. bulat mata mama tengok aku masa tu.. Aku cuma senyum jelah..sengihnampakgigi mama kata aku dah sakit kritikal yang tak dapat disembuhkan.. penyakit gila novel.. hak100gelakguling tak boleh blah betul..

huhuhu.. memang caca merba lah entry aku kali ni.. okeylah readers.. minta izin undur diri dulu ye.. Wassalam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan